Ontwikkeling van The Last of Us: Remastered begon direct na PS3-versie
The Last of Us: Remastered werd gisteren officieel aangekondigd als PlayStation 4-game. Het brengt het avontuur van de PS3-versie inclusief alle DLC naar Sony’s nieuwe console deze zomer. Ontwikkelaar Naughty Dog vertelde in een kort interview over de ontwikkeling van de game en over de grafische verbeteringen die de Remastered zal bieden.
“We had a lot of people on the forums saying ‘can I play this on PlayStation 4?’ We had actually been anticipating that, and started working on it pretty much as soon as we finished the PlayStation 3 [version]. We weren’t sure if it was going to go anywhere, but when we saw the fans clamouring for it we doubled-down, and put more effort behind it.”
“The graphic fidelity has been turned up to eleven. We’ve got 1080p, we’re pushing the draw distances further, we’re creating higher resolution character models, better lighting, better shadows.”
Naughty Dog heeft bij de release van Remastered dus al bijna een jaar aan de PlayStation 4-versie gewerkt. Het origineel was grafisch al erg sterk, maar als we Naughty Dog mogen geloven, kan het allemaal nog veel beter. We zullen zien!