Neil Druckmann, creative director bij Naughty Dog, heeft in een interview met Eurogamer een kijk gegeven in hoe het er nu aan toe staat bij de studio. Een deel van het team richt zich volledig op de nieuwe Uncharted-game voor de PlayStation 4 en het andere deel van de medewerkers heeft net de Left Behind-DLC voor The Last of Us afgemaakt, die op 14 februari zal verschijnen.

Waar die groep zich nu mee bezig zal houden, is het onderwerp van brainstormsessies. Druckmann geeft aan dat de batterijen eerst even moeten worden opgeladen, aangezien ze vier jaar lang fulltime aan The Last of Us hebben gewerkt. Nu is er tijd om de situatie te overzien en de keuze te maken: laten we The Last of Us achter ons en beginnen we aan een nieuw IP, of kunnen we nog meer met de serie doen?

Hiervoor hanteert Naughty Dog dezelfde aanpak als bij de Left Behind-DLC. Hierbij staat de vraag “Kunnen we nog wel een boeiend verhaal vertellen dat zichzelf niet herhaalt?” centraal. De ontwikkelaar wil het vertellen van een verhaal binnen het gamesmedium naar een hoger niveau tillen en bekijkt nog hoe het dat het beste kan doen. Misschien een nieuw deel van de geliefde serie? Misschien een hele nieuwe game? We zullen zien.