Ken Lobb, voormalig medewerker van Rare en de man achter het combosysteem van de originele Killer Instinct, heeft inmiddels een baan bij Microsoft Game Studios. In een interview met Edge vertelt hij over de ontwikkelingen bij Black Tusk, de ontwikkelaar die momenteel werkt aan de nieuwe Gears of War-game voor de Xbox One.

“I actually have tons of respect for Chuck [Osieja, creative director] and all the guys up at Black Tusk. I think the reality is what we have is innovative Gears Of War. That’s what I believe they’re going to make.”

“They’re an internal studio, but the reality is it’s cool to have [an IP] that can be a grand slam right out of the gate. The concepts they’ve been toying with are awesome. Again, this was a mutually agreed thing. It’s not, ‘Here’s this thing you must take.’ That’s not the way Phil [Spencer] works; that’s not the way we work.”

Wat die innovatie precies inhoudt, kan Lobb nog niet zeggen. De nieuwe Gears of War is immers pas sinds kort in ontwikkeling bij Black Tusk. Wij hebben zelf ook al wat gespeculeerd over wat de game kan bieden, bekijk daarvoor de column Gears of War op de Xbox One; een vloek of een zegen?