Ongeveer vier weken geleden heeft Microsoft de Xbox One in Japan gelanceerd. De console lijkt echter niet zo aan te slaan, en daar is Microsoft niet blij mee.

Dat zegt Takashi Sensui, hoofd Xbox Japan, in een interview met Famitsu. De Xbox One zou in Japan nog maar 25,000 keer over de toonbank zijn gegaan.

“It’s not as though we’re satisfied with the current sales state,” he said.

Ook zegt Takashi dat Microsoft er hard aan werkt om de Xbox One continu te verbeteren en content (lees, games) aan te bieden waar iedereen blij van word.

“We hope to continue through taking user feedback and improving [the Xbox One] and offering content that everyone can enjoy. We are also aware that reaching out to let more people know about the Xbox One is vital. However, the current console generation has become very long. We hope to lay out a long-term vision and to focus on publicity for our console. Taking the first step was very important, and as for how to permeate the market from here, we hope to continue to do our best.”

Volgens Phil Spencer, die ook werd geïnterviewd, zijn de Japanse ontwikkelaars - en Japan - enorm belangrijk voor Microsoft en hebben ze nog een lange weg voor de boeg om de Xbox One daar een succes te maken.