De launch van Battlefield 4 ging door vele technische mankementen niet zoals gewenst. Toch denkt Blake Jorgensen dat het geen negatieve invloed heeft gehad op de reputatie van de serie. De game heeft goed verkocht en blijft deze positieve lijn voortzetten, aldus de financieel bestuurder bij EA.

De reden voor de technische mankementen zou volgens Jorgensen de complexiteit van de game zijn, vanwege de multiplayer voor 64 spelers en de tablet support. Ook het feit dat DICE moest werken met de nieuwe, onbekende consoles zou een rol hebben gespeeld.

Volgens Jorgensen waren spelers ontvankelijk voor DICE’s updates, en zouden ze er zelfs keer op keer weer voor terugkomen. Hieruit concludeert hij dat Battlefield geen reputatieschade heeft opgelopen en dat EA ervoor waakt de merknaam te verdedigen.

"We've also tried to provide extra content to the consumers to make sure they keep coming back and playing the game and we're finding that it's working very well. I don't see that there's a damage issue. I think for us it's making sure that we're providing great gameplay for the consumer and we'll continue to do that."

De zaak valt echter ook van een andere kant te bekijken. Komen die spelers terug voor de nieuwe content, of komen ze terug in de hoop dat alles nu eindelijk wél naar behoren werkt? Of de zwakke launch van Battlefield 4 invloed heeft gehad op de reputatie en populariteit van de serie, zullen we bij de volgende game in de serie merken.