Vincent Pontbriand, producent van Assassin’s Creed: Unity, zei in een gesprek met Videogamer  dat zowel de PS4 als de Xbox One versie van Assassin’s Creed: Unity op 900p met 30 frames-per-seconde draait, dit om discussies te voorkomen.

“We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff, It’s not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we’re still limited to 30 frames per second,”

De AI is dus de oorzaak waardoor Ubisoft voor een lagere resolutie en minder frames-per-seconde kiest.

Wii U bezitters zijn hele de dupe, zowel Assassin’s Creed: Unity als Rogue verschijnen niet op de WII U. In een ander gesprek vertelde Pontbriand dat de Wii U de games niet aan zou kunnen qua grafische kracht.

“It couldn’t, it really couldn’t.
From the beginning, this was going to be a new-gen-only title, because the crowds aren’t aesthetic, they actually have impact. If we did anything to hinder that or to reduce that it would have a detrimental impact, it wouldn’t be the same e